Wednesday, June 15, 2011

Roti Jala Cinta & Bakso Cinta




Hmm...pernah dengar tentang  ROTI JALA CINTA??
Kalau yang pernah tu,baguslah..(satu senyuman utk ANDA) J

Bagi yang belum pernah...(dua senyuman utk ANDA) JJ

Kalau tengok gambar kat atas,mesti pernah dengar pasal BAKSO CINTA
 kan..kan??
Semua ini angkara fenomena 'Indama yasbahul hubb' atau lebih dikenali sebagai 'ketika cinta bertasbih'
sampai ada yang dah  jatuh cinta dengan bakso kat Pasar Malam..
Tak apa...nak jatuh cinta ke,nak jatuh love ke..silakan..asalkan jangan lupa baca doa sebelum & selepas makan ye.

Oklah..tak payah membebel panjang-panjang...sakit  oval window nie.
Mari kita layan dulu video nie..

credit to Hilal Asyraf :)

macam mana...best tak???
Sebenarnya bukan nak cakap pasal  BAKSO CINTA  ataupun ROTI JALA CINTA
tapi sesuatu yang lebih MANIS...INDAH...& SEDAP...

Betapa bertuahnya bagi mereka-mereka yang memanfaatkan setiap detik dalam hidup mereka dengan perkara-perkara yang disukai ALLAH.
Hatta tengah masak 'roti jala' pun,dimanfaatkan untuk mengeratkan UKHUWWAH
sesama mereka.

Tahniah diucapkan kepada akh HILAL ASYRAF & SAHABAT-SAHABATNYA..
Mari kita contohi perkara yang baik ni..
Hanya mereka yang benar-benar faham ungkapan 'ukhuwwahfillah'
sahaja yang mampu merasai semua itu.

"MARI MENERUSKAN PERJALANAN UKHUWWAH DI DAPUR"

Bukan itu saja,dekat mana sekalipun kita berada...dalam komuter ke,dalam kedai roti Jojo ke..
cuba eratkan ukhuwwah sesama insan-insan disekeliling kita.
InsyaAllah..mari sama-sama kita usaha melakukan apa yang Allah suka...

IKHLASKAN NIAT...MOGA ALLAH REDHA

p/s : teringin nak buat Laksa Cinta :) 

2 comments:

iQaH @ $yA said...

bakso pasar malam jgn sebut yer..hehehe..
sensitipsensitip..

Cahaya said...

hmm..nmpaknya ada org sensitip^^
knpa ye???

bakso pasar malam pn sedap..
tq sya...
bg merasa 'bakso cinta'sya tu..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...